Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)

Integration into vocational training, employment and social partaking in European context (INVOLT)

Număr de referință: 2014-1-DE02-KA204-001424

Parteneri: Germania, Austria, Cehia, România, Letonia
Perioada de desfășurare: 01.09.2014 – 31.08.2016   

Asociația pentru Educație și Dezvoltare Durabilă Călărași implementează în perioada 01.09.2014 – 31.08.2016 proiectul „INVOLT – Integration into vocational training, employment and social partaking in European context”, proiect finanțat de Comisia Europeana prin noua generație de programe ERASMUS+, acțiunea KA2 Strategic partnership.

Numărul mare de tineri (din trecut și din prezent) cu o pregătire de bază deficitară fac trimitere la faptul că ofertele de până acum nu s-au adresat fiecărui potențial participant. Acest lucru implică faptul că modul de abordare, structurile și modelele trebuie adaptate sau modificate pentru a susține integrarea în muncă. Este necesar ca ofertele de instruire și educare existente să fie dezvoltate, dar să fie încercate și implementate și modele alternative pentru a realiza o legătură mai bună cu viața/realitatea și munca a grupelor de risc și în acelasi timp să se apropie cât mai mult de țintele educaționale Europa 2020. Având acest fundal, moto-ul proiectului INVOLT este să oferim o a doua șansă tinerilor cu educație deficitară pentru ca prin muncă să găsească un drum către instruire/educație. În cadrul parteneriatului strategic se dezvoltă în continuare un model pedagogic pentru o educație generală activă/ orientată spre activitate, model care a fost testat, a fost adaptat și implementat în zonele europene. Acest model conține două moduri de abordare metodică, moduri care se întrepătrund:

1. Recuperarea educației generale referitoare la locul de muncă și la munca propriu-zisă precum și o învățare care trezește interesul participanților. În prim plan se află formarea și dezvoltarea de competențe generale și de muncă (skills of job).

2. Dezvoltarea personalității prin învățare care trezește interesul participanților și orientată spre muncă și un loc de muncă.

Însușirea de competențe generale de muncă este orientată în același timp și spre schimbarea de atitudine a grupului de risc. O învățare care trezește interesul participanților și orientată spre muncă și un loc de muncă este o învățare orientată spre utilizarea ei, este o formă de învățare deosebit de eficientă, motivantă și durabilă. În această abordare constă plusvaloarea. Un astfel de model nu a fost implementat sistematic până acum în Europa. Modelul se adresează direct formatorilor din instituții educative și din întreprinderi economice precum și asistenților sociali și de tineret care lucrează cu tineri adulți. Prin aceasta, indirect, se fac oferte de învățare suplimentară pentru tinerii între 16 și 27 de ani din regiunile europene, oferte care fac posibilă o învățare individuală, care trezește interesul și care este orientată spre un loc de muncă și spre activitate. De perfecționarea și adaptarea/compatibilizarea modelului împreună cu influențele tuturor resurselor, experiențelor și ideilor acumulate de-a lungul derulării proiectului vor profita în egală măsură partenerii din proiect. Prin experiența și competențele partenerilor operativi și strategici precum și implementarea lor în regiune este garantată adaptarea/compatibilizarea rezultatelor proiectului la condițiile regionale. Această învățare service ("Service Learning") este metoda de bază în implementarea proiectului. Consorțiul face posibilă găsirea de căi de apropiere de oamenii cu o educație și instruire deficitară, prin competențele care au fost incluse activ în activitatea proiectului. Efectul proiectului și plusvaloarea se văd în următoarele:

a) pe plan personal prin îmbunătățirea șanselor pe piața muncii și în participarea pe plan social prin motivarea pentru mai multe realizări personale prin recunoașterea competențelor de bază;

b) pe plan organizatoric prin creșterea calității muncii pedagogice din instruirea de bază din societățile europene de instruire/formare și economice;

c) la nivel regional/național/european prin mărirea șanselor individuale pe piața muncii ale grupelor de risc, micșorarea distanței dintre lumea de instruire și educație și cea a muncii precum și îmbunătățirea participării la pefecționarea/instruirea grupelor de persoane care până acum nu au fost suficient reprezentate.

Spre sfârșitul perioadei de desfășurare a proiectului, din partea instituției noastre 3 persoane din staff si 6 persoane din rândul cursanților vor participa la un stagiu de formare în Austria (staff), respectiv Germania (cursanți).

 
Noutăți


Rezultatele proiectului InnoVET sunt disponibile aici:
IO1
IO2
IO3
IO4
IO5

Vizitatori online
Avem 37 vizitatori online
Vizitatori
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAzi:42
mod_vvisit_counterIeri:105
mod_vvisit_counterUltima săptămână:1114
mod_vvisit_counterUltima lună:6629

IP-ul tău: 107.23.37.199
Login Form