Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)

My Beautiful School - un loc unde poți fi fericit (MBS)

Număr de referință: 358053-1-LLP-2011-IT-KA1-KA1MPR

Parteneri: Italia, România, Lituania
Perioada de desfășurare: 01.04.2012 – 31.03.2013

Cu o similitudine dramatică cu copiii care trăiesc în zonele rurale europene, în primii ani ai secolului XX, copiii romi nu au acces la educaţia formală. Starea copiilor săraci care trăiesc în mediul rural a inspirat o experienţă, în zilele noastre încă foarte actuală şi universal cunoscută sub numele de metoda Montessori.

Această abordare a fost experimentată pentru prima dată în Villa Montesca şi s-a bazat pe o idee foarte revoluţionară: spațiul educativ este cel care trebuie să fie adaptat la copii şi nu invers.

Ceea ce această propunere intenţionează să exploreze este de a valorifica două experienţe aparent foarte diferite, dar cu unele puncte comune evidente:
- Experienţa de înfiinţare a unui centru cultural în așezământul romilor Kirtimai Vilnius, Lituania : aici Gage și Romii realizează activități culturale cu scopul de a crea un fundal de incluziune între cele două comunităţi
- Abordările tradiționale Montessori și Hallgarten pentru dezvoltarea personală a copiilor.

Această experienţă este încă foarte reală şi poate fi "actualizată" pentru a lua în considerare exigenţele copiilor romi şi abordările lor personale şi culturale. În aceste condiţii, este posibil să ne gândim cum să se adapteze abordarea didactică propusă la exigenţele sociale şi dimensiunile oricarui grup de persoane cu orice cultură şi fundal de viaţă.

Abordarea experimentală a proiectului se bazează pe relaţia dintre copii şi mediul înconjurător şi se adresează la o dezvoltare personală şi socială a copiilor romi ca o legătură directă cu punerea în aplicare a aptitudinilor sociale la vârstă preșcolară.

Relevanţa aptitudinilor sociale este evidentă şi propunerea intenţionează să ofere unele puncte de referinţă pentru profesori şi operatori, în scopul de a oferi o imagine de ansamblu despre modul de adaptare a metodei educative Montessori la dimensiunea culturală a comunităţilor de romi în contextul lor etnic şi social diferit.

Principalele obiective ale proiectului sunt realizarea unei experimentări comparative axată pe aplicarea metodelor Montessori şi Hallgarten şi se bazează pe utilizarea mediului ca un depozit de resurse educative pentru incluziunea romilor în comunitatea educativă.


 
Vizitatori online
Avem 53 vizitatori online
Vizitatori
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAzi:78
mod_vvisit_counterIeri:229
mod_vvisit_counterUltima săptămână:1118
mod_vvisit_counterUltima lună:8271

IP-ul tău: 34.229.175.129
Login Form