Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)
Parteneriate strategice în domeniul educației medicale, cu accent pe conținut educațional inovator și o mai mare relevanță pentru piața muncii (MEDIC)
 
Parteneri: Germania, Austria, Polonia, România
 
Număr de referință: 2020-1-DE02-KA202-007407
 
Perioada de desfășurare: 01.10.2020 – 31.05.2023
 
Îmbătrânirea populației și nevoia tot mai mare de servicii de îngrijire nu reprezintă o problemă specifică unei țări, ci caracterizează toate țările industrializate în mod similar. Îngrijirea pe termen lung reprezintă un risc general pentru viață, care va afecta majoritatea populației pe parcursul vieții nu numai în țările partenere. Această evoluție se reflectă într-o nevoie transfrontalieră tot mai mare de îngrijire, care în Europa nu mai poate fi satisfăcută de grupul de specialiști existenți și de potențialul disponibil al țărilor.

Piața muncii trebuie să găsească răspunsuri și soluții pentru a spori eficiența și eficiența procesului de asistență medicală și a proceselor sale secundare, fără a pierde din vedere persoana care va fi ingrijită ca ființă umană. Acest lucru se aplică atât îngrijirilor spitalicești, cât și celor ambulatorii. Acest lucru înseamnă Nursing 4.0 cu toate fațetele inovatoare, cum ar fi digitalizarea și robotica, prin care nu trebuie uitate aspectele unui „Cămin de îngrijire verde”, adică protecția mediului în procesul de îngrijire. Digitalizarea și robotica vor fi cu siguranță implementate la viteze diferite în țările partenerilor de proiect. Dar vor veni să aducă alinare persoanelor pe care le îngrijesc în procesul de îngrijire medicală. Formarea profesională în aceste domenii trebuie să poată face față acestor cerințe practice și să pregătească cursanții pentru dezvoltarea pe piața muncii către „Nursing 4.0”. Un alt aspect este acela de a-i interesa pe tineri în profesia de asistent medical, de a-i cuceri și, foarte important, pentru a-i menține la locul de muncă mai târziu, pentru a face față stresului și tensiunii și pentru a nu urma nicio demotivare sau chiar părăsirea locul de muncă. Prezentul proiect dorește să contribuie la aceasta prin dezvoltarea profilului de competență al unei asistente medicale 4.0 (IO 1) și compararea acestuia cu profilul standard actual (matricea HCEU). Noile cerințe de competență primite în comparație vor fi dezvoltate ca un conținut selectat de învățare pe subiecte de digitalizare, robotică, protecția mediului și prevenirea demotivării la locul de muncă și implementate în formate moderne de învățare (IO 2). Conținutul formării profesionale va fi realizat ca învățare ghidată legată de caz și orientată spre probleme prin intermediul unui webinar, module de auto-învățare, jocuri de rol sau ca versiuni gamificate într-un set de clase sau ieșire digitală. Pentru a transmite aceste noi conținuturi și formate didactice, sunt elaborate programe pentru educația și formarea formatorilor (IO 3), implementate ca parte a LTTA și se obține feedback pentru bucle de optimizare. Orice planuri de învățământ existente sau revizuite și noul rol al ghidurilor practice în formare în Germania sunt luate în considerare și incluse de către parteneri în ceea ce privește aplicarea în țara lor.

Proiectul dezvoltă un conținut anticipativ, modular, de formare care reflectă procesul de dezvoltare în asistență medicală și permite cursanților să facă o tranziție lină pe piața muncii. Proiectul se consideră, de asemenea, ca o parte integrantă a politicii superioare a UE în sensul găsirii de soluții pentru îngrijirea persoanelor în vârstă care au nevoie de servicii de asistență medicală prin dezvoltarea și implementarea conținutului de învățare privind teleasistența / telenursarea, precum și sistemele de viață asistate de mediu. Un alt aspect important pentru echipa de proiect este creșterea gradului de conștientizare a contribuției proprii la protecția mediului în timpul diferitelor faze ale procesului de îngrijire. În același timp, exemplele descrise de bune practici și modele de acțiune ar trebui să servească drept îndrumare și motivație concretă. Un aspect important legat de activitățile de diseminare este diseminarea informațiilor despre schimbările din profilul postului. În special, digitalizarea în domeniile documentației electronice de asistență medicală, sistemele de asistență tehnică și teleasistență / telenursing, precum și robotică stabilește noi standarde în atractivitatea profesiei și poate ajuta la atragerea tinerilor către o formare profesională în acest domeniu.