Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)

Proiecte europene

THRIVE – Formare speranță, bunăstare și reziliență în persoanele vulnerabile

Parteneri: Irlanda, România, Malta, Italia, Austria

Număr de referință
: 2018-1-IE01-KA204-038808

Perioada de desfășurare
: 01.10.2018 – 30.09.2020

Scopul proiectului THRIVE este de a combina principiile, metodele și tehnicile de psihologie pozitivă, de sensibilitate la traume și de alfabetizare emoțională și de a crea un curs online cu acces deschis pentru educatorii care lucrează cu persoane care abandonează școala (ESLs). Cursul va ajuta educatorii să-și sporească competențele în abordarea nevoilor prioritare de învățare emoțională și socială ale ESLs și să ajute acești tineri vulnerabili să obțină abilitățile necesare pentru a beneficia de educație, formare și oportunități de angajare.

Citeşte mai mult...

 

PRO-YOUTH: cooperare strategică pentru programe de învățare mai eficiente, internaționale, în domeniul turismului cultural

Parteneri: Germania, Italia, România, Croația, Bulgaria

Număr de referință: 2018-1-DE02-KA202-005203

Perioada de desfășurare: 01.10.2018 – 31.03.2021

Cele mai recente date Eurostat arată că în Uniunea Europeană există aproape 17 milioane de tineri care nu sunt nici în câmpul muncii, nici în educație sau formare: așa-numiții NEETs; factorii de decizie politică sunt din ce în ce preocupați de consecințele economice și sociale ale dezangajării lor. Acest proiect strategic este necesar pentru a oferi un răspuns tinerilor din UE pentru o educație calificată bazată pe muncă inspirată de modelul german de succes și, în același timp, pentru a limita exodul de creiere din estul și sudul UE, care reprezintă un factor fundamental de creștere.

Citeşte mai mult...

 
Educația SMART pentru adulți

Parteneri
: Italia, România, Grecia, Spania

Număr de referință
: 2018-1-IT02-KA204-048099

Perioada de desfășurare
: 01.10.2018 – 30.09.2020

Educația SMART pentru adulți este un proiect de parteneriat strategic pentru inovare în educația adulților cu o durată de 24 de luni. Proiectul Educația SMART pentru adulți vizează să răspundă unor priorități ale programului Erasmus+ în educația adulților. Un factor esențial pentru încurajarea incluziunii sociale și profesionale a adulților cu joasă calificare este întărirea și actualizarea constantă a competențelor profesionale ale educatorilor, o cerință esențială pentru facilitarea transmiterii abilităților alfabetice, matematice, digitale și transversale ale adulților. 

Citeşte mai mult...

 

WE START! – Educația femeilor și Abordare Strategică pentru Formare

Parteneri: Italia, Grecia, România, Austria, Germania, Cipru

Număr de referință: 2018-1-IT01-KA202-006786

Perioada de desfășurare: 03.09.2018 – 02.08.2021

WE START! este un proiect de parteneriat strategic pentru inovare în domeniul VET cu o durată de 35 de luni. Prioritatea la care răspunde este cea a incluziunii sociale. În special, proiectul intenționează să dezvolte procesele de participare, cetățenia activă și incluziunea socială; să crească abilitățile digitale pentru a reduce diferențele de gen; să favorizeze accesul la formarea inițială și continuă a femeilor în vârstă de 25-40 de ani care sunt cetățeni europeni, cetățeni ne-europeni, apatrizi, refugiați, romi, mame singure, femei supuse legăturilor familiale și / sau legăturilor religioase, femei care trăiesc în zonele rurale. Pentru a sprijini implicarea activă a femeilor vizate, participarea profesioniștilor identificați de parteneri este prevăzută printre: formatori, sociologi, educatori, psihologi, profesori și consilieri.

Citeşte mai mult...

 

VALOR - Cunoștințe tactice care apar pentru o valorificare durabilă a patrimoniului cultural în comunitățile rurale și periferice

Parteneri: Italia, Bulgaria, România, Irlanda, Portugalia, Finlanda

Număr de referință: 2017-1-IT02-KA204-036745

Perioada: 01.11.2017 - 31.10.2019

De-a lungul anilor, echipele de voluntari care organizează și gestionează festivalurile și evenimentele culturale locale au construit un vast rezervor de cunoștințe care este de neprețuit pentru comunitățile lor. Deși o mare parte din aceste cunoștințe este transmisă explicit și ușor, o parte semnificativă a acesteia este tacită, bazată pe know-how. Cunoașterea tacită este imposibil de transmis prin intermediul mass-media centrală, dar poate fi transmisă prin medii laterale.

Citeşte mai mult...

 

RESET - Pedagogie pentru tranziția forței de muncă

Parteneri: Franța, Cipru, Polonia, România, Irlanda, Finlanda, Grecia

Număr de referință: 2017-1-FR01-KA204-037152

Perioada: 01.11.2017 - 31.10.2019

Îmbătrânirea populației este un fenomen demografic în Europa caracterizat printr-o scădere a fertilității, o scădere a ratei mortalității și o speranță de viață mai mare în rândul populațiilor europene. Într-un raport din 2006, FMI a estimat că raportul dintre pensionarii și lucrătorii din Europa se va dubla până în 2050 (de la patru lucrători per pensionar la doi lucrători per pensionar). Dimensiunea populației îmbătrânite se așteaptă să crească nu numai relativ, ci și absolut: se estimează că numărul de europeni în vârstă de 80 de ani și peste va crește de aproape trei ori, de la 18 milioane în 2004 la aproximativ 51 milioane în 2051 (eurostat). În contextul acestei schimbări demografice, nu există nicio îndoială că capacitatea sistemelor noastre de securitate socială de a menține standardul de viață actual pentru generațiile viitoare ale persoanelor în vârstă va fi o provocare serioasă. Pentru mulți europeni termenul de pensionare echivalează cu viața în sărăcie, riscul de sărăcie al persoanelor de peste 65 de ani a crescut cu o treime față de mediile naționale în majoritatea țărilor.

Citeşte mai mult...

 

An Innovative Modular Dual System Based on Business Processes Modeling and Simulation for Company Oriented Vocational Education and Training (InnoVET)

Parteneri: Grecia, Germania, România
 
Număr de referință: 2016-1-EL01-KA202-023657

Perioada de desfășurare: 01.09.2016 – 30.04.2019

Importanța educației profesionale variază în mod considerabil în rândul statelor Uniunii Europene. Situația din Grecia, coordonatoarea proiectului la nivel european, poate fi considerată ca un exemplu de comportament de selecție la locul de muncă a adolescenților absolvenți de învățământ secundar, care este influențată în primul rând de scopul de a atinge cel mai înalt nivel posibil de educație: în favoarea unor perspective de carieră presupuse mai bune, calea învățământului profesional este destul de des ignorată. Având în vedere ratele de șomaj considerabile în rândul tinerilor în mai multe țări europene, o problemă de neconcordanță între nevoile companiilor și ceea ce produce educația devine evidentă. Proiectul propus intenționează să ridice în general stima pentru formare profesională (VET – Vocational Education and Training), ca o opțiune de carieră pentru tineri și să sprijine schimbările relevante începute recent în diferite țări precum Grecia și România.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a promova educația deschisă și inovatoare, formarea și activitatea tinerilor cu punerea în aplicare și adoptarea unui instrument VET modular inovativ pentru a modela și simula procesele de afaceri ale întreprinderilor reale. Modelarea și simularea proceselor de afaceri ale întreprinderilor reale este piatra de temelie a proiectului, deoarece stabilirea unui laborator virtual va servi acestui scop și acesta va fi un instrument extrem de important pentru educatori și întreprinderi, datorită modularității sale și, de asemenea, va stimula și interesul angajaților actuali, al educatorilor și antreprenorilor. În acest fel, tranziția de la educație / formare la lumea muncii va fi îmbunătățită.
Aceste obiective vor fi, de asemenea, urmărite prin organizarea de ateliere diferite și crearea de rețele cu părțile interesate relevante, prin stimularea transferului de know-how între experții VET din diferite țări ale UE.
Proiectul contribuie la schimbarea unui sistem VET bazat numai pe școală pas cu pas către un sistem VET dual (bazat pe companie și școală). Acest lucru va fi posibil prin crearea unor materiale și instrumente (linii directoare de acțiune), care pot fi aplicate și în alte țări.

Manageri de proiect: prof. Carmen Marica, prof. Maricica Herghelegiu

În perioada 27-28 februarie 2017 a avut loc la Călărași workshopul cu tema „Realitățile și perspectivele învățământului profesional dual din România, relația școlilor profesionale cu agenții economici și instituțiile responsabile”.

 

Creative Approach to Key Competence Building for Marginalized Young Adults (CRE8IVE)

Număr de referință: 2015-2-RO01-KA205-015354
Parteneri: România, Italia, Irlanda, Cipru, Bulgaria, Grecia, Portugalia, Finlanda

Perioada de desfășurare: 01.10.2015 – 01.10.2017

O economie dinamică, cu un accent pe învățarea pe tot parcursul vieții trebuie să se bazeze pe un sector de educație dinamic și, în timp ce abordarea abandonului școlar este unul dintre obiectivele prioritare ale Strategiei Europa 2020, abordarea deficitelor de calificare și construirea competențelor cheie pentru tinerii șomeri aflați deja în afara sistemului de învățământ este un obiectiv-cheie al ET 2020. Tinerii europeni fără un set de skills-uri dezvoltate vor deveni tot mai marginalizați. Țările care nu reușesc să rezolve aceste probleme vor pierde competitivitatea.

Citeşte mai mult...

 

Integration into vocational training, employment and social partaking in European context (INVOLT)

Număr de referință: 2014-1-DE02-KA204-001424

Parteneri: Germania, Austria, Cehia, România, Letonia
Perioada de desfășurare: 01.09.2014 – 31.08.2016   

Asociația pentru Educație și Dezvoltare Durabilă Călărași implementează în perioada 01.09.2014 – 31.08.2016 proiectul „INVOLT – Integration into vocational training, employment and social partaking in European context”, proiect finanțat de Comisia Europeana prin noua generație de programe ERASMUS+, acțiunea KA2 Strategic partnership.

Citeşte mai mult...

 

B-Plan Second Round (B-Plan.2)

Număr de referință: 2012-1-IT-LEO05-02826

Parteneri: Italia, Romania, Polonia, Slovakia
Perioada: 01.10.2012 – 30.09.2014

Situația economică și dificultatea de a se angaja îl pune pe individ în sitația de a lua în considerare crearea unei afaceri ca răspuns mai bun pentru un loc de muncă mulțumitor, în felul acesta încurajând dezvoltarea economică.

Citeşte mai mult...

 

Early School Leaving & Second Chance Education (ESSE)

Numar de referință: 530901-LLP-1-2012-1-IE-KA4-KA4MP

Parteneri: Irlanda, Malta, Romania, Portugalia, Polonia, Spania, Lituania
Perioada de desfășurare: 01.01.2013 – 31.12.2014

Proiectul ESSE urmărește să sprijine "o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, prin reducerea ratelor de abandon școlar” în Europa.

Citeşte mai mult...

 
Mai multe articole..
Vizitatori online
Avem 14 vizitatori online
Vizitatori
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAzi:21
mod_vvisit_counterIeri:105
mod_vvisit_counterUltima săptămână:568
mod_vvisit_counterUltima lună:5036

IP-ul tău: 34.228.142.94
Login Form