Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)

Proiecte europene

Parteneriate strategice în domeniul educației medicale, cu accent pe conținut educațional inovator și o mai mare relevanță pentru piața muncii (MEDIC)
 
Parteneri: Germania, Austria, Polonia, România
 
Număr de referință: 2020-1-DE02-KA202-007407
 
Perioada de desfășurare: 01.10.2020 – 31.05.2023
 
Îmbătrânirea populației și nevoia tot mai mare de servicii de îngrijire nu reprezintă o problemă specifică unei țări, ci caracterizează toate țările industrializate în mod similar. Îngrijirea pe termen lung reprezintă un risc general pentru viață, care va afecta majoritatea populației pe parcursul vieții nu numai în țările partenere. Această evoluție se reflectă într-o nevoie transfrontalieră tot mai mare de îngrijire, care în Europa nu mai poate fi satisfăcută de grupul de specialiști existenți și de potențialul disponibil al țărilor.

Citeşte mai mult...

 
BUCLE CIRCULARE (CIRCULAR LOOPS) - Economie circulară de la întreprinderile sociale la clienții lor
 
Parteneri: Austria, Portugalia, România, Italia, Germania, Spania
 
Număr de referință: 2020-1-AT01-KA202-078021
 
Perioada de desfășurare: 01.09.2020 – 31.08.2023
 
Comisia UE încurajează punerea în aplicare a unei economii verzi incluzive, capabilă să genereze creștere economică, să creeze locuri de muncă și să reducă sărăcia printr-un management durabil. Majoritatea inițiativelor luate lasă în urmă întreprinderile sociale - un puternic creator de locuri de muncă și dezvoltator de afaceri, ajungând la 2,8 milioane de întreprinderi din economia socială în UE, angajând aproximativ 19,1 milioane de oameni. O imagine de ansamblu din țările partenere a arătat că s-au înregistrat progrese în ceea ce privește formarea în economia circulară, dar totuși cu puțină expresie, și este un fapt că niciun partener nu are măsuri specifice pentru întreprinderile sociale.
CIRCULAR LOOPS își propune să încurajeze abordarea economiei circulare în întreprinderile sociale, prin promovarea conceptului de economie socială circulară. Proiectul urmărește crearea unui pachet transferabil de resurse pentru a îmbunătăți cunoștințele despre economia circulară socială în fiecare context.

Citeşte mai mult...

 
RomABC avansează - Dezvoltarea continuă a instrumentelor inovatoare pentru combaterea analfabetismului funcțional al romilor și al altor grupuri vulnerabile din Europa
 
Parteneri: Germania, Grecia, Ungaria, Macedonia de Nord, România, Serbia, Slovacia
 
Număr de referință: 2020-1-DE02-KA204-007388
 
Perioada de desfășurare: 01.09.2020 – 31.08.2022
 
Potrivit UNESCO, un număr estimat de 73 de milioane de europeni adulți sunt considerați analfabeți funcționali. Aceasta este egală cu 1/5 din populația angajabilă cu vârste cuprinse între 18 și 64 de ani. Luând în considerare cifre de încredere privind extinderea analfabetismului funcțional (de exemplu, studiu de nivel 1 în Germania), aceasta se referă la 6,2 milioane adulți în Germania, 2 milioane în Grecia, 1,2 milioane în Ungaria, 0,2 milioane în Macedonia de Nord, 3,8 milioane în România, 0,8 milioane în Serbia și 0,5 milioane în Slovacia. Din păcate, nu există cifre valabile cu privire la rata de alfabetizare a romilor. Experții spun că ponderea analfabetilor funcționali în rândul adulților din regiunile urbane din țările partenere este de aproximativ 60%, în zonele rurale, parțial până la 80%. Femeile sunt îndeosebi vizate.

Citeşte mai mult...

 
pROceed - Identificarea celor mai bune practici europene pentru orientare profesională, consiliere în carieră și pregătirea locurilor de muncă și adaptarea lor posibilă pentru romi
 
Parteneri: Slovacia, Germania, Grecia, Ungaria, Italia, România, Serbia
 
Număr de referință: 2020-1-SK01-KA202-078259
 
Perioada de desfășurare: 01.09.2020 – 28.02.2022
 
„… Aceștia sunt ca niște corbi, le este frică de munca grea și de oamenii nomazi neliniștiți ...” - dacă vine vorba de „țigani”, suntem repede cu prejudecăți. Și mai problematic este faptul că pot fi mobilizate oricând, ceea ce este dovedit într-un mod foarte trist de revolte obișnuite și condițiile lor reale de viață.
Fără îndoială - și acest lucru nu a fost confirmat doar de ultimul Summit al romilor - „... integrarea romilor este în derulare în toată Europa. Mai mulți copii romi urmează o școală primară; există mai multe programe de sprijin pentru romii care au nevoie de un loc de muncă, de un apartament sau de acces la îngrijiri de sănătate."

Citeşte mai mult...

 
Implementarea EntreComp (ECI)

Parteneri: Germania, Grecia, Belgia, Italia, România, Polonia

Număr de referință: 2019-1-DE02-KA202-006503

Perioada de desfășurare: 01.10.2019 – 31.03.2022

În 2016, Comisia UE a dezvoltat „EntreComp: Cadrul de competență antreprenorială” pentru a propune o definiție comună a antreprenoriatului ca o competență, pentru a aduce consensul părților interesate și pentru a stabili o legătură între lumea educației și a muncii.

Citeşte mai mult...

 
 
Pregătește Competenții

Parteneri: Ungaria, România, Franța, Norvegia, Polonia, Marea Britanie, Portugalia, Grecia

Număr de referință: 2019-1-HU01-KA204-060959

Perioada de desfășurare: 01.09.2019 – 31.08.2022

Proiectul va contribui la îmbunătățirea șanselor de angajare a adulților cu dizabilități, oferindu-le o formare modulară pentru a deveni (co)formatori. Cu noile abilități și cunoștințe, își vor lărgi oportunitățile de muncă și își vor extinde posibilitățile pentru o viață activă și împlinită. În același timp, participanții vor putea să-și susțină colegii către piața muncii și, de asemenea, să susțină acele programe de formare / conștientizare în materie de egalitate concepute pentru angajatori, profesioniști în domeniul resurselor umane, decidenți care se dovedesc a fi un pas major spre o angajabilitate de succes a populației cu dizabilități.

Citeşte mai mult...

 
EDU-GameBox

Parteneri: Polonia, România, Cehia

Număr de referință: 2019-1-PL01-KA204-065741

Perioada de desfășurare: 01.11.2019 – 31.12.2021

Proiectul EDU-GameBox a fost pregătit și va fi implementat de un parteneriat cu patru părți: Nowe Motywacje din Polonia, FERI din Polonia, AESD din România și Institut INPRO din Cehia.
Proiectul este în conformitate cu prioritățile sectoriale:
EDUCAȚIE ADULTĂ: Extinderea și dezvoltarea competenței educatorilor și a altor angajați pentru a sprijini adulții care învață
EDUCAȚIE ADULTĂ: Sprijinirea creării și accesului la căile de îmbunătățire a competențelor
EDUCAȚIE ADULTĂ: Îmbunătățirea și lărgirea gamei de oportunități de învățare de înaltă calitate, adaptate nevoilor individuale ale adulților cu abilități sau calificări reduse.

Citeşte mai mult...

 
Creșterea competențelor adulților îndepărtați de învățarea pe tot parcursul vieții (ELEVATION)

Parteneri: Croația, Polonia, România, Cipru, Irlanda, Portugalia

Numar de referință: 2019-1-HR01-KA204-060794

Perioada de desfășurare: 01.09.2019 – 31.08.2021

Întrucât Europa se redresează lent din efectele crizei economice, există câteva criterii cheie care au fost stabilite ca parte a strategiei UE2020, care rămân în afara posibilității pentru majoritatea statelor membre ale UE, la nivel individual și în întreaga UE, în mod colectiv. Un astfel de obiectiv este rata de participare a adulților de 15% la învățarea pe tot parcursul vieții. Cu ratele actuale ale României 1,1%; Croația 2,3%; Polonia 3,7%; Cipru 6,9%; Irlanda 8,9%; Portugalia 9,8%; niciuna dintre țările participante la acest proiect nu au atins setul de referință.

Citeşte mai mult...

 

THRIVE – Formare speranță, bunăstare și reziliență în persoanele vulnerabile

Parteneri: Irlanda, România, Malta, Italia, Austria

Număr de referință
: 2018-1-IE01-KA204-038808

Perioada de desfășurare
: 01.10.2018 – 30.09.2020

Scopul proiectului THRIVE este de a combina principiile, metodele și tehnicile de psihologie pozitivă, de sensibilitate la traume și de alfabetizare emoțională și de a crea un curs online cu acces deschis pentru educatorii care lucrează cu persoane care abandonează școala (ESLs). Cursul va ajuta educatorii să-și sporească competențele în abordarea nevoilor prioritare de învățare emoțională și socială ale ESLs și să ajute acești tineri vulnerabili să obțină abilitățile necesare pentru a beneficia de educație, formare și oportunități de angajare.

Citeşte mai mult...

 

PRO-YOUTH: cooperare strategică pentru programe de învățare mai eficiente, internaționale, în domeniul turismului cultural

Parteneri: Germania, Italia, România, Croația, Bulgaria

Număr de referință: 2018-1-DE02-KA202-005203

Perioada de desfășurare: 01.10.2018 – 31.03.2021

Cele mai recente date Eurostat arată că în Uniunea Europeană există aproape 17 milioane de tineri care nu sunt nici în câmpul muncii, nici în educație sau formare: așa-numiții NEETs; factorii de decizie politică sunt din ce în ce preocupați de consecințele economice și sociale ale dezangajării lor. Acest proiect strategic este necesar pentru a oferi un răspuns tinerilor din UE pentru o educație calificată bazată pe muncă inspirată de modelul german de succes și, în același timp, pentru a limita exodul de creiere din estul și sudul UE, care reprezintă un factor fundamental de creștere.

Citeşte mai mult...

 
Educația SMART pentru adulți

Parteneri
: Italia, România, Grecia, Spania

Număr de referință
: 2018-1-IT02-KA204-048099

Perioada de desfășurare
: 01.10.2018 – 30.09.2020

Educația SMART pentru adulți este un proiect de parteneriat strategic pentru inovare în educația adulților cu o durată de 24 de luni. Proiectul Educația SMART pentru adulți vizează să răspundă unor priorități ale programului Erasmus+ în educația adulților. Un factor esențial pentru încurajarea incluziunii sociale și profesionale a adulților cu joasă calificare este întărirea și actualizarea constantă a competențelor profesionale ale educatorilor, o cerință esențială pentru facilitarea transmiterii abilităților alfabetice, matematice, digitale și transversale ale adulților. 

Citeşte mai mult...

 
Mai multe articole..