Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)

Proiecte europene

VALOR – Tacit knowledge emerging for a sustainable valorisation of the cultural heritage in rural and peripheral communities

Partners: Italy, Bulgaria, Romania, Ireland, Portugal, Finland

Reference number: 2017-1-IT02-KA204-036745

Period: 01.11.2017 – 31.10.2019

Over many years the teams of volunteers who organise and manage the local cultural festivals and events have built up vast reservoirs of knowledge that is invaluable to their communities. While much of this knowledge is explicit and easily transmitted a significant proportion of it is tacit, based on know-how. Tacit knowledge is impossible to transmit through central media but it can be transmitted by lateral media.

Citeşte mai mult...

 

RESET – Pedagogy for Workforce Transition

Partners: France, Cyprus, Poland, Romania, Ireland, Finland, Greece

Reference number: 2017-1-FR01-KA204-037152

Period: 01.11.2017 – 31.10.2019

The ageing of the population is a demographic phenomenon in Europe characterised by a decrease in fertility, a decrease in mortality rate, and a higher life expectancy among European populations. in a report in 2006 the IMF projected that the ratio of retirees to workers in Europe will double to 0.54 by 2050 (from four workers per retiree to two workers per retiree). The size of the aged population is expected to grow not only in relative but also in absolute terms with the number of Europeans aged 80 and over expected to nearly triple, rising from 18 million in 2004 to approximately 51 million in 2051 (eurostat). In the context of this demographic change there is no doubt that our social security systems’ capacity to maintain today’s standard of living for future generations of older people will be severely challenged. For many individual Europeans the term retirement equates to living in poverty, with the risk of poverty of persons over the age of 65 increased by one third against national averages in most countries.

Citeşte mai mult...

 

An Innovative Modular Dual System Based on Business Processes Modeling and Simulation for Company Oriented Vocational Education and Training (InnoVET)

Parteneri: Grecia, Germania, România
 
Număr de referință: 2016-1-EL01-KA202-023657

Perioada de desfășurare: 01.09.2016 – 30.04.2019

Importanța educației profesionale variază în mod considerabil în rândul statelor Uniunii Europene. Situația din Grecia, coordonatoarea proiectului la nivel european, poate fi considerată ca un exemplu de comportament de selecție la locul de muncă a adolescenților absolvenți de învățământ secundar, care este influențată în primul rând de scopul de a atinge cel mai înalt nivel posibil de educație: în favoarea unor perspective de carieră presupuse mai bune, calea învățământului profesional este destul de des ignorată. Având în vedere ratele de șomaj considerabile în rândul tinerilor în mai multe țări europene, o problemă de neconcordanță între nevoile companiilor și ceea ce produce educația devine evidentă. Proiectul propus intenționează să ridice în general stima pentru formare profesională (VET – Vocational Education and Training), ca o opțiune de carieră pentru tineri și să sprijine schimbările relevante începute recent în diferite țări precum Grecia și România.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a promova educația deschisă și inovatoare, formarea și activitatea tinerilor cu punerea în aplicare și adoptarea unui instrument VET modular inovativ pentru a modela și simula procesele de afaceri ale întreprinderilor reale. Modelarea și simularea proceselor de afaceri ale întreprinderilor reale este piatra de temelie a proiectului, deoarece stabilirea unui laborator virtual va servi acestui scop și acesta va fi un instrument extrem de important pentru educatori și întreprinderi, datorită modularității sale și, de asemenea, va stimula și interesul angajaților actuali, al educatorilor și antreprenorilor. În acest fel, tranziția de la educație / formare la lumea muncii va fi îmbunătățită.
Aceste obiective vor fi, de asemenea, urmărite prin organizarea de ateliere diferite și crearea de rețele cu părțile interesate relevante, prin stimularea transferului de know-how între experții VET din diferite țări ale UE.
Proiectul contribuie la schimbarea unui sistem VET bazat numai pe școală pas cu pas către un sistem VET dual (bazat pe companie și școală). Acest lucru va fi posibil prin crearea unor materiale și instrumente (linii directoare de acțiune), care pot fi aplicate și în alte țări.

Manageri de proiect: prof. Carmen Marica, prof. Maricica Herghelegiu

În perioada 27-28 februarie 2017 a avut loc la Călărași workshopul cu tema „Realitățile și perspectivele învățământului profesional dual din România, relația școlilor profesionale cu agenții economici și instituțiile responsabile”.

 

Creative Approach to Key Competence Building for Marginalized Young Adults (CRE8IVE)

Număr de referință: 2015-2-RO01-KA205-015354
Parteneri: România, Italia, Irlanda, Cipru, Bulgaria, Grecia, Portugalia, Finlanda

Perioada de desfășurare: 01.10.2015 – 01.10.2017

O economie dinamică, cu un accent pe învățarea pe tot parcursul vieții trebuie să se bazeze pe un sector de educație dinamic și, în timp ce abordarea abandonului școlar este unul dintre obiectivele prioritare ale Strategiei Europa 2020, abordarea deficitelor de calificare și construirea competențelor cheie pentru tinerii șomeri aflați deja în afara sistemului de învățământ este un obiectiv-cheie al ET 2020. Tinerii europeni fără un set de skills-uri dezvoltate vor deveni tot mai marginalizați. Țările care nu reușesc să rezolve aceste probleme vor pierde competitivitatea.

Citeşte mai mult...

 

Integration into vocational training, employment and social partaking in European context (INVOLT)

Număr de referință: 2014-1-DE02-KA204-001424

Parteneri: Germania, Austria, Cehia, România, Letonia
Perioada de desfășurare: 01.09.2014 – 31.08.2016   

Asociația pentru Educație și Dezvoltare Durabilă Călărași implementează în perioada 01.09.2014 – 31.08.2016 proiectul „INVOLT – Integration into vocational training, employment and social partaking in European context”, proiect finanțat de Comisia Europeana prin noua generație de programe ERASMUS+, acțiunea KA2 Strategic partnership.

Citeşte mai mult...

 

B-Plan Second Round (B-Plan.2)

Număr de referință: 2012-1-IT-LEO05-02826

Parteneri: Italia, Romania, Polonia, Slovakia
Perioada: 01.10.2012 – 30.09.2014

Situația economică și dificultatea de a se angaja îl pune pe individ în sitația de a lua în considerare crearea unei afaceri ca răspuns mai bun pentru un loc de muncă mulțumitor, în felul acesta încurajând dezvoltarea economică.

Citeşte mai mult...

 

Early School Leaving & Second Chance Education (ESSE)

Numar de referință: 530901-LLP-1-2012-1-IE-KA4-KA4MP

Parteneri: Irlanda, Malta, Romania, Portugalia, Polonia, Spania, Lituania
Perioada de desfășurare: 01.01.2013 – 31.12.2014

Proiectul ESSE urmărește să sprijine "o creștere inteligentă, durabilă și favorabilă incluziunii, prin reducerea ratelor de abandon școlar” în Europa.

Citeşte mai mult...

 

Creative Industry Network of Entrepreneurs (CINetwork)

Număr de referință: 2013-1- PT1-LEO05-15504

Parteneri: Portugalia, Marea Britanie, Spania, România, Franța, Grecia
Perioada de desfășurare: 01.11.2013 – 31.10.2015

Un proiect de tip Leonardo Transfer of Innovation coordonat la nivel european de Universitatea Aberta din Lisabona.

Importanța de creativitate a apărut ca o resursă esențială pentru a fi competitiv în lumea globală. În prezent, creativitatea împreună cu inovația și cunoașterea sunt factori de diferențiere care pot conduce la avantaje competitive în toate domeniile economiei.

Citeşte mai mult...

 

My Beautiful School - un loc unde poți fi fericit (MBS)

Număr de referință: 358053-1-LLP-2011-IT-KA1-KA1MPR

Parteneri: Italia, România, Lituania
Perioada de desfășurare: 01.04.2012 – 31.03.2013

Cu o similitudine dramatică cu copiii care trăiesc în zonele rurale europene, în primii ani ai secolului XX, copiii romi nu au acces la educaţia formală. Starea copiilor săraci care trăiesc în mediul rural a inspirat o experienţă, în zilele noastre încă foarte actuală şi universal cunoscută sub numele de metoda Montessori.

Citeşte mai mult...

 

NetBox – Rețele Sociale pentru Învățare în Comunități

519255-LLP-1-2011-1-IE-KA3-KA3MP

Perioada de desfășurare: 01.11.2011 – 30.10.2013
Parteneri: Irlanda, Marea Britanie, Cipru, România, Germania, Polonia, Lituania, Portugalia, Finlanda

Cu peste 500 milioane de utilizatori înregistrați, dacă   Facebook era o țară, era a treia țară ca mărime din lume. Creșterea rețelelor sociale este un fenomen global; într-o perioadă de timp relativ scurt, a devenit o parte acceptată a vieții noastre de zi cu zi.

Citeşte mai mult...

 

InFiRo - Abordare integrată a fizicii destinată roboticii de laborator

2011-1-HR1-LEO05-00828

Parteneri: Croația, Slovenia, Turcia, România
Perioada de desfășurare: 01.10.2011 – 30.09.2013

În ultimul deceniu, profesori / formatori din domeniul ştiinţei şi tehnologiei subiecţi s-au confruntat cu o utilizare pe scară largă a abordării bazate pe calculator în domeniul tehnologiei de predare. Bazele fizicii ştiinţă şi, în special, concepte legate de mecanică și inginerie electrică au fost tratate prin scheme de software, simulări şi utilizarea extensivă a tot felul de tehnologii de virtualizare.

Citeşte mai mult...

 
Mai multe articole..
Noutăți

Toamna se numără proiectele!

Între 01.11.2017 și 31.10.2019, Asociația pentru Educație și Dezvoltare Durabilă va implementa alte două noi proiecte finanțate de Comisia Europeană prin programul ERASMUS+, Strategic partnerships for adult education.
Cele două proiecte sunt:

RESET
- Pedagogy for Workforce Transition (nr. de referință 2017-1-FR01-KA204-037152)

VALOR - Tacit knowledge emerging for a sustainable valorisation of the cultural heritage in rural and peripheral communities (nr. de referință 2017-1-IT02-KA204-036745)

Vizitatori online
Avem 12 vizitatori online
Vizitatori
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAzi:15
mod_vvisit_counterIeri:109
mod_vvisit_counterUltima săptămână:643
mod_vvisit_counterUltima lună:2402

IP-ul tău: 23.20.166.68
Login Form