Get a free hosting or choose from the Best Web Hosting service
Română (România)English (United Kingdom)

Proiecte europene

Implementarea EntreComp (ECI)

Parteneri: Germania, Grecia, Belgia, Italia, România, Polonia

Număr de referință: 2019-1-DE02-KA202-006503

Perioada de desfășurare: 01.10.2019 – 31.03.2022

În 2016, Comisia UE a dezvoltat „EntreComp: Cadrul de competență antreprenorială” pentru a propune o definiție comună a antreprenoriatului ca o competență, pentru a aduce consensul părților interesate și pentru a stabili o legătură între lumea educației și a muncii.

Citeşte mai mult...

 
Pregătește Competenții

Parteneri: Ungaria, România, Franța, Norvegia, Polonia, Marea Britanie, Portugalia, Grecia

Număr de referință: 2019-1-HU01-KA204-060959

Perioada de desfășurare: 01.09.2019 – 31.08.2022

Proiectul va contribui la îmbunătățirea șanselor de angajare a adulților cu dizabilități, oferindu-le o formare modulară pentru a deveni (co)formatori. Cu noile abilități și cunoștințe, își vor lărgi oportunitățile de muncă și își vor extinde posibilitățile pentru o viață activă și împlinită. În același timp, participanții vor putea să-și susțină colegii către piața muncii și, de asemenea, să susțină acele programe de formare / conștientizare în materie de egalitate concepute pentru angajatori, profesioniști în domeniul resurselor umane, decidenți care se dovedesc a fi un pas major spre o angajabilitate de succes a populației cu dizabilități.

Citeşte mai mult...

 
EDU-GameBox

Parteneri: Polonia, România, Cehia

Număr de referință: 2019-1-PL01-KA204-065741

Perioada de desfășurare: 01.11.2019 – 31.12.2021

Proiectul EDU-GameBox a fost pregătit și va fi implementat de un parteneriat cu patru părți: Nowe Motywacje din Polonia, FERI din Polonia, AESD din România și Institut INPRO din Cehia.
Proiectul este în conformitate cu prioritățile sectoriale:
EDUCAȚIE ADULTĂ: Extinderea și dezvoltarea competenței educatorilor și a altor angajați pentru a sprijini adulții care învață
EDUCAȚIE ADULTĂ: Sprijinirea creării și accesului la căile de îmbunătățire a competențelor
EDUCAȚIE ADULTĂ: Îmbunătățirea și lărgirea gamei de oportunități de învățare de înaltă calitate, adaptate nevoilor individuale ale adulților cu abilități sau calificări reduse.

Citeşte mai mult...

 
Creșterea competențelor adulților îndepărtați de învățarea pe tot parcursul vieții (ELEVATION)

Parteneri: Croația, Polonia, România, Cipru, Irlanda, Portugalia

Numar de referință: 2019-1-HR01-KA204-060794

Perioada de desfășurare: 01.09.2019 – 31.08.2021

Întrucât Europa se redresează lent din efectele crizei economice, există câteva criterii cheie care au fost stabilite ca parte a strategiei UE2020, care rămân în afara posibilității pentru majoritatea statelor membre ale UE, la nivel individual și în întreaga UE, în mod colectiv. Un astfel de obiectiv este rata de participare a adulților de 15% la învățarea pe tot parcursul vieții. Cu ratele actuale ale României 1,1%; Croația 2,3%; Polonia 3,7%; Cipru 6,9%; Irlanda 8,9%; Portugalia 9,8%; niciuna dintre țările participante la acest proiect nu au atins setul de referință.

Citeşte mai mult...

 

THRIVE – Formare speranță, bunăstare și reziliență în persoanele vulnerabile

Parteneri: Irlanda, România, Malta, Italia, Austria

Număr de referință
: 2018-1-IE01-KA204-038808

Perioada de desfășurare
: 01.10.2018 – 30.09.2020

Scopul proiectului THRIVE este de a combina principiile, metodele și tehnicile de psihologie pozitivă, de sensibilitate la traume și de alfabetizare emoțională și de a crea un curs online cu acces deschis pentru educatorii care lucrează cu persoane care abandonează școala (ESLs). Cursul va ajuta educatorii să-și sporească competențele în abordarea nevoilor prioritare de învățare emoțională și socială ale ESLs și să ajute acești tineri vulnerabili să obțină abilitățile necesare pentru a beneficia de educație, formare și oportunități de angajare.

Citeşte mai mult...

 

PRO-YOUTH: cooperare strategică pentru programe de învățare mai eficiente, internaționale, în domeniul turismului cultural

Parteneri: Germania, Italia, România, Croația, Bulgaria

Număr de referință: 2018-1-DE02-KA202-005203

Perioada de desfășurare: 01.10.2018 – 31.03.2021

Cele mai recente date Eurostat arată că în Uniunea Europeană există aproape 17 milioane de tineri care nu sunt nici în câmpul muncii, nici în educație sau formare: așa-numiții NEETs; factorii de decizie politică sunt din ce în ce preocupați de consecințele economice și sociale ale dezangajării lor. Acest proiect strategic este necesar pentru a oferi un răspuns tinerilor din UE pentru o educație calificată bazată pe muncă inspirată de modelul german de succes și, în același timp, pentru a limita exodul de creiere din estul și sudul UE, care reprezintă un factor fundamental de creștere.

Citeşte mai mult...

 
Educația SMART pentru adulți

Parteneri
: Italia, România, Grecia, Spania

Număr de referință
: 2018-1-IT02-KA204-048099

Perioada de desfășurare
: 01.10.2018 – 30.09.2020

Educația SMART pentru adulți este un proiect de parteneriat strategic pentru inovare în educația adulților cu o durată de 24 de luni. Proiectul Educația SMART pentru adulți vizează să răspundă unor priorități ale programului Erasmus+ în educația adulților. Un factor esențial pentru încurajarea incluziunii sociale și profesionale a adulților cu joasă calificare este întărirea și actualizarea constantă a competențelor profesionale ale educatorilor, o cerință esențială pentru facilitarea transmiterii abilităților alfabetice, matematice, digitale și transversale ale adulților. 

Citeşte mai mult...

 

WE START! – Educația femeilor și Abordare Strategică pentru Formare

Parteneri: Italia, Grecia, România, Austria, Germania, Cipru

Număr de referință: 2018-1-IT01-KA202-006786

Perioada de desfășurare: 03.09.2018 – 02.08.2021

WE START! este un proiect de parteneriat strategic pentru inovare în domeniul VET cu o durată de 35 de luni. Prioritatea la care răspunde este cea a incluziunii sociale. În special, proiectul intenționează să dezvolte procesele de participare, cetățenia activă și incluziunea socială; să crească abilitățile digitale pentru a reduce diferențele de gen; să favorizeze accesul la formarea inițială și continuă a femeilor în vârstă de 25-40 de ani care sunt cetățeni europeni, cetățeni ne-europeni, apatrizi, refugiați, romi, mame singure, femei supuse legăturilor familiale și / sau legăturilor religioase, femei care trăiesc în zonele rurale. Pentru a sprijini implicarea activă a femeilor vizate, participarea profesioniștilor identificați de parteneri este prevăzută printre: formatori, sociologi, educatori, psihologi, profesori și consilieri.

Citeşte mai mult...

 

VALOR - Cunoștințe tactice care apar pentru o valorificare durabilă a patrimoniului cultural în comunitățile rurale și periferice

Parteneri: Italia, Bulgaria, România, Irlanda, Portugalia, Finlanda

Număr de referință: 2017-1-IT02-KA204-036745

Perioada: 01.11.2017 - 31.10.2019

De-a lungul anilor, echipele de voluntari care organizează și gestionează festivalurile și evenimentele culturale locale au construit un vast rezervor de cunoștințe care este de neprețuit pentru comunitățile lor. Deși o mare parte din aceste cunoștințe este transmisă explicit și ușor, o parte semnificativă a acesteia este tacită, bazată pe know-how. Cunoașterea tacită este imposibil de transmis prin intermediul mass-media centrală, dar poate fi transmisă prin medii laterale.

Citeşte mai mult...

 

RESET - Pedagogie pentru tranziția forței de muncă

Parteneri: Franța, Cipru, Polonia, România, Irlanda, Finlanda, Grecia

Număr de referință: 2017-1-FR01-KA204-037152

Perioada: 01.11.2017 - 31.10.2019

Îmbătrânirea populației este un fenomen demografic în Europa caracterizat printr-o scădere a fertilității, o scădere a ratei mortalității și o speranță de viață mai mare în rândul populațiilor europene. Într-un raport din 2006, FMI a estimat că raportul dintre pensionarii și lucrătorii din Europa se va dubla până în 2050 (de la patru lucrători per pensionar la doi lucrători per pensionar). Dimensiunea populației îmbătrânite se așteaptă să crească nu numai relativ, ci și absolut: se estimează că numărul de europeni în vârstă de 80 de ani și peste va crește de aproape trei ori, de la 18 milioane în 2004 la aproximativ 51 milioane în 2051 (eurostat). În contextul acestei schimbări demografice, nu există nicio îndoială că capacitatea sistemelor noastre de securitate socială de a menține standardul de viață actual pentru generațiile viitoare ale persoanelor în vârstă va fi o provocare serioasă. Pentru mulți europeni termenul de pensionare echivalează cu viața în sărăcie, riscul de sărăcie al persoanelor de peste 65 de ani a crescut cu o treime față de mediile naționale în majoritatea țărilor.

Citeşte mai mult...

 

An Innovative Modular Dual System Based on Business Processes Modeling and Simulation for Company Oriented Vocational Education and Training (InnoVET)

Parteneri: Grecia, Germania, România
 
Număr de referință: 2016-1-EL01-KA202-023657

Perioada de desfășurare: 01.09.2016 – 30.04.2019

Importanța educației profesionale variază în mod considerabil în rândul statelor Uniunii Europene. Situația din Grecia, coordonatoarea proiectului la nivel european, poate fi considerată ca un exemplu de comportament de selecție la locul de muncă a adolescenților absolvenți de învățământ secundar, care este influențată în primul rând de scopul de a atinge cel mai înalt nivel posibil de educație: în favoarea unor perspective de carieră presupuse mai bune, calea învățământului profesional este destul de des ignorată. Având în vedere ratele de șomaj considerabile în rândul tinerilor în mai multe țări europene, o problemă de neconcordanță între nevoile companiilor și ceea ce produce educația devine evidentă. Proiectul propus intenționează să ridice în general stima pentru formare profesională (VET – Vocational Education and Training), ca o opțiune de carieră pentru tineri și să sprijine schimbările relevante începute recent în diferite țări precum Grecia și România.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a promova educația deschisă și inovatoare, formarea și activitatea tinerilor cu punerea în aplicare și adoptarea unui instrument VET modular inovativ pentru a modela și simula procesele de afaceri ale întreprinderilor reale. Modelarea și simularea proceselor de afaceri ale întreprinderilor reale este piatra de temelie a proiectului, deoarece stabilirea unui laborator virtual va servi acestui scop și acesta va fi un instrument extrem de important pentru educatori și întreprinderi, datorită modularității sale și, de asemenea, va stimula și interesul angajaților actuali, al educatorilor și antreprenorilor. În acest fel, tranziția de la educație / formare la lumea muncii va fi îmbunătățită.
Aceste obiective vor fi, de asemenea, urmărite prin organizarea de ateliere diferite și crearea de rețele cu părțile interesate relevante, prin stimularea transferului de know-how între experții VET din diferite țări ale UE.
Proiectul contribuie la schimbarea unui sistem VET bazat numai pe școală pas cu pas către un sistem VET dual (bazat pe companie și școală). Acest lucru va fi posibil prin crearea unor materiale și instrumente (linii directoare de acțiune), care pot fi aplicate și în alte țări.

Manageri de proiect: prof. Carmen Marica, prof. Maricica Herghelegiu

Website: https://innovet.teiemt.gr

În perioada 27-28 februarie 2017 a avut loc la Călărași workshopul cu tema „Realitățile și perspectivele învățământului profesional dual din România, relația școlilor profesionale cu agenții economici și instituțiile responsabile”.

 
Mai multe articole..
Noutăți


Asociația pentru Educație și Dezvoltare Durabilă lansează alte 4 noi proiecte finanțate de Comisia Europeană în cadrul programului Erasmus+:

ELEVATION - Raising the skills of adults of the margins of lifelong learning

EDU-GameBox

Train the Competent

ECI - EntreComp Implementation

Vizitatori online
Avem 77 vizitatori online
Vizitatori
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterAzi:99
mod_vvisit_counterIeri:176
mod_vvisit_counterUltima săptămână:1828
mod_vvisit_counterUltima lună:8110

IP-ul tău: 3.226.243.226
Login Form